Gilderaadslid Paul Peters overleden

Op maandag 22 juni in de vroege ochtend ontvingen we,
zeer onverwacht, het bericht van het overlijden van ons
Gilderaadslid Paul Peters.
Dhr. Paul Peters werd geboren op 4 september 1942
in het Limburgse Roosteren.
Hij was van 1992 tot 2005 burgemeester van de
toenmalige gemeente Didam.
In deze periode werd hij ook opgenomen als lid in
de Gilderaad van Gelderland.
Hij was enorm betrokken bij het schuttersleven in Didam.
Er zijn volgens mij maar weinig schuttersfeesten die hij in die periode heeft overgeslagen
en ook bij de “Diemse dag” was hij volop paraat.
In 2005 vervulde hij daarnaast de functie van waarnemend burgemeester van de net
gefuseerde gemeente Montferland.
Voor zijn inzet ontving hij in datzelfde jaar meerdere onderscheidingen.
Zo werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau en kreeg hij
de titel Ereburger van de gemeente Montferland, samen met de gouden eremedaille.
De laatste periode had ik veelvuldig contact met Dhr. Paul Peters vanwege zijn
voorzitterschap van het fort Pannerden.
Zo bescheiden als hij was gaf hij regelmatig aan dat de inzet van de
vele vrijwilligers van het fort, datgene maakte wat het fort nu is.
Een mooie plaats met een rijke geschiedenis.
En toch wist hij ons, als schuttersfederatie in zijn totaliteit, weer naar het fort te krijgen,
door ons uit te nodigen en om te bezien of we demonstraties met de schutterijen
op het fort zouden kunnen verzorgen voor de vele bezoekers.
Ook gaan we bezien of we op het fort de jaarlijkse koningsparen foto kunnen
maken voor in de Gelderlander.
Dhr. Paul Peters heeft zich tot op zijn laatste moment ingezet
voor het schutters en gildeleven van Gelderland als Gilderaadslid,
en dat is iets waar wij hem zeer dankbaar voor zijn.
Wij wensen zijn naasten, zijn familie, vrienden en bekenden
allemaal heel veel sterkte met dit enorme verlies.
Paul, dank je wel voor wie je was en wat je voor ons betekend hebt!!
Namens het federatiebestuur,
Voorzitter Wim Sanders.



